Strutslivet verkar livat . . . 19 juni 2011

   

  Tåget från Borlänge var bara 40 minuter försenat. Jag missade X2000 i Gävle och fick vänta en timme på nästa tåg. Helt OK. Lugnt och behärskat.

  Det var annat än besöket på strutsfarmen i Borlänge. Där fick Maja, Ebba, Johanna och jag vara med om både det ena och det andra. Mest det andra.
  Tillverkningen av nya små strutsar gick på högvarv inför våra ögon och det var inte bara strutshalsarna gick runt som propellrar.

  Söndagens cykelutflykt till Mellstaparken var dock lugna gatan och fikat hos Kristin och Pyppe likaså.

  Medan Maja och Ebbas pappa Björn sprang Jukolakavlen vikarierade jag som lekmorfar några dagar. Louise lekte med sina "tjej"-kompisar på sin årliga husmorssemester. Denna gång på Öland. Det är visst 30:e året de semestrar på detta sätt.

  En dag kvar att jobba och jag har redan tjuvstartat med sommarfrisyren. Nu kan solen få komma.

     

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0