Specialare, till vilket pris? . . . 20 november 2011

  I början av 2000-talet läste jag "Handledning och reflektion" på Mitthögskolan, första delen av en Mastersutbildning för pedagoger. Det fanns andra delar av utbildningen som var intressanta men när del två visade sig vara "Forskningsmetodik" tackade jag för mig. Rätt eller fel, men jag ville fortsätta att jobba med elever och handleda lärarstudenter.

  Att jobba 100% i dagens skola och dessutom plugga? Nej tack! Det funkar inte för mig då någonting måste bli lidande.

  Dessutom har man numera förstått att en förbättring av lönen bara är något det pratas om.

  Finns det då någon anledning att dubbeljobba? För trots att karriärvägar som exempelvis möjligheten att utbilda sig till speciallärare finns, står många av utbildningsplatserna tomma.

  Kan det ha att göra med att lönen sällan blir bättre? För visst önskar många pedagoger i dagens skola att få undervisa i mindre grupper.
  Jag med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0