Fira "fredag" på en tisdag . . . 1 november 2011

  Jag firar!
  En kollega, som alltid hittar guldkornen i tillvaron, sa att det var fredag. Mysfredag.

  Det är egentligen bara tisdag men chefen har bestämt att jag är ledig imorgon. Jag hade inte riktigt fattat det. Inte sett en enda rad om detta. Bara hört ett rykte.
  Nu firar jag efter en jobbig studiedag, då jag insett att jag inte riktigt behärskar dokumentationstekniken för temaarbeten med utgångspunkt från Lgr11. Hur den nu ska se ut. Det finns ju inget facit, men vissa kan i alla fall.
Inte jag. Och jag gillar inte, att inte förstå.

  Nu firar jag att Bengt Larsson hjälpte mig att slutföra mitt PIM3. Jag fick inte musiken att ljuda som jag ville. Men nu är den på plats.
  En tegelsten borta i alla fall.

  Förutom taxichaufför, brandman och sedan journalist, var nog lärare mitt förstaval efter lumpen. Och lärare var ett fantastiskt jobb och i de bästa stunderna är det fortfarande så.
  Men jag trodde aldrig att jag skulle behöva säga det. Men ska sanningen fram skulle jag nog aldrig valt läraryrket idag. Och det har inget med eleverna och lektionerna att göra.
  Nej, nya arbetsuppgifter kommer oavbrutet och inga uppgifter försvinner. Bara nya krav.

  Kanske känns det bättre imorgon.
  Nu firar jag. Det är "fredag". En tegelsten är i alla fall borta. Men det är många som återstår.
  Tur att eleverna finns.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0