"High 5" . . . 18 september 2011

 

  Fem gånger måste vi visa passet innan vi sitter på flygplanet mot London, en Boeing 737. Och varje gång påminns jag om Willy och Gunnels "gamla" pass när vi åkte till New York.
  Louise har sovit dåligt. Och om sanningen ska fram har jag ocksa legat lite på aga, trots två väckarklockor. Man vill ju inte missa flyget. Men det heter ju bara "Rest and fly" och inte "Sleep ..."
  Agneta gillar inte att flyga. När hon kliver på flygplanet  måste hon alltid kika på piloterna för att se att de ser förtroendeingivande ut. Själv kikar jag gärna på flygvärdinnorna. Men inte så mycket denna resa.

  Det jag mest oroar mig för är om det kommer en kostymklädd kille med röd hatt och vill bära min väska eller öppna rumsdörren. Vad gör jag om han räcker fram handen?
  Ger jag honom 20 pund? Handhälsar jag? Eller gör jag "High 5"?
  Hur beter man sig på ett Hiltonhotell? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0