Ingen Bollnäsfil på Hilton . . . 18 september 2011

   

  Mattefortbildning i Luleå, 1 x 3 veckor. Någon gång i slutet av 80-talet. Olika veckor, olika hotell. Stadt, SAS och Max Hotell.

 Det jag mest kommer ihåg var frukortbuffe'n på Stadt. Jag var ju inte direkt bortskämd med typ bacon-wienerbrödsmodellen, sa jag åt. Och åt. Och åt.

  Den magsjuka jag drabbades av efter första dagen medförde att det blev te och skorpor resten av veckan.
  Om det berodde på frukorsten vet jag inte.

  Men vad jag nu vet är att frukosten i Luleå var blaha blaha.

  Jag säger bara Hilton London Metropole. Obeskrivligt. De steker en egenkomponerad omelett medan man väntar. Och vilka mängder, vilka sorter. Det sinar aldrig på faten trots hotellets 1 600 gäster.

  På onsdag blir det Bollnäsfil igen. Det känns ändå tryggt att veta.

   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0