Påskorienteringen avklarad . . . 7 april 2012

    

De påstår att man måste jobba tills man blir 75 år idag, för att få en dräglig pension. Det kan inte jag. Jag har inte tid. Jag måste elda ris på landet.

  På påsklördagen släppte vi lös Björn med motorsåg och röjsåg. Vi andra släpade grenar och ris. Då vi inte heller lyckats elda undan fjolårets avverkning har nu rishögarna växt i storlek. Vi har ju inte varit nere på hela vintern och eldningsförbud råder från 1 april.

   

  Den mjuka snögubbe jag och Ebba gjorde när vi kom ner står nu stenhård. Det är neråt sju grader kallt på morgonen och  bara 2-3 grader på dagarna i skuggan. Solen lyser dock från en klarblå himmel och värmer gott när vi får vårt förmiddagsfika.

 

  Vi äter vår påskmiddag under svåra förhållanden. Vi hittar inte penslarna i röran så vi vuxna får måla äggen med tops och tandpetare. Det gäller också att lämna plats för Kristins påsktårta.

  Under Louise skattjakt får vi jaga påskgodis med karta. Man är alltid lite ringrostig inför årets första orienteringstävling, men nu är den avklarad. Banan gick inte fort och visst förekom en del "hängning" men vi hittade ju i trots allt kontrollerna.

   
     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0