Det kokar av fisk men .. . . . 26 augusti 2012

 
 
  Jag tog grönt kort i golf för att ha en aktiv fritid som pensionär. Och jag funderade på att lära mig konsten att fiska av samma orsak. Kanske också för att kunna variera kosten som pensionär.
 
  Efter ett samtal med Arne och Kristina Perming, fiskearrendatorerna i Bergeforsen, har jag nu börjat tveka. Arne tror inte jag har tålamod nog.
  Ack så rätt han troligen har.
 
  Efter helgens släktbesök från Stockholm och Ljusterö med delar av klanen Ringdahl, inser jag det.
  Älven kokar av leklysten lax men oj så svårt att få dem att hugga. Christian hade visserligen fiskar på kroken men ... Han får drömma vidare om storlaxen.
 
  Jag också.
 
 
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0