Målsprutor och fjäderbollar . . . 12 augusti 2012

  Det känns som Peter fyllt 60 i flera år. Firat med resor kors och tvärs, Rom, Peking, Mallorca. Men det var ju flera veckor sedan så nu ordnade han en hejdundrande fest, där vi bl a kastade plankor och sparkade på kinesiska fjäderbollar tills det blev mörkt.

  Vad jag inte visste var att en av gästerna var en f d målspruta i Giffarna och Gefle för så där 25 år sedan. Hade jag vetat det hade jag sprungit hem och hämtat mina autografblock för att få Håkan Holmströms namnteckning i något av dem.

  Han kunde fått välja om han ville skriva i det med Pelé och Garrincha, det med Lev Jashin eller i det med Ingemar Johansson och Gert Fredriksson.

  Håkan berättade att han faktiskt även varit med i landslaget. På papperet. I en timme.

  Han fick på en träning reda på att han var uttagen i OS-landslaget, laget för spelare under 23 år. Men när träningen var slut var landslagsuppdraget också över. Man hade upptäckt att han var någon månad för gammal.

  Nästa fest tar jag blocket med mig. Man vet aldrig vilken gammal storlirare man träffar på.

  När jag tänker efter drällde det av gamla idrottsstjärnor på festen, bl a Bosse Åhman, gammal storsimmare i Timrå på sin tid och Villy Persson, mittfältsstrateg i Kubbe/Norrflärke för hundra år sedan.

  Villy har spelat på samma plan i Köpmanholmen som Håkan Holmström, då i KB 65. Dock inte samtidigt. Och det var nog tur för Villy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0