Geniala idéer städas fram . . . 10 februari 2012

  Städning ligger inte högt på min hitlista. Men när jag dammsuger förvånar jag mig själv ibland. Jag klarar av att tänka, reflektera, samtidigt som jag städar.
  Och den här gången kom jag på något användbart. Jag tyckte mig lösa ett pedagogiskt problem jag funderat över, på ett mycket smart sätt.

  Just då, där med dammsugaren, tyckte jag att det var genialt och jag drog ur sladden och tittade mig själv i spegeln, imponerad. Ja, det var jag som kom på idén.

  Vid flera tillfällen har en nära kollega framhärdat att när man på fritiden tänker på jobbet, övergår fritiden till arbete. Och den tiden kan avräknas från de tio timmar förtroendetid läraren har.
  Jag har inte riktigt hållit med. Inte förrän nu. För när man kläcker dylika geniala pedagogiska jobbrelaterade idéer är det banne mig skolarbete på hög nivå som pågår.

  När jag försöker imponera på frun med mina idéer möts jag dock inte av samma entusiasm.
  - Ta och tvätta toaletterna också så får vi se vad du kan hitta på!

  Plötsligt inser jag att mina idéer kanske inte var så himla geniala när allt kommer omkring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0