Som fan läser Bibeln . . . 28 februari 2012

  Studiedag i ett knökfullt Tonhallen i Sundsvall, 567 pedagoger, de flesta från Timrå. Anarki på parkeringen och lunchfisken hade en storlek lik en hornspigg. Smakade helt OK, och bordssällskapet var fantastiskt.

  När jag läste förtexterna inför studiedagen var det lätt att undra om personen någon gång stått i hetluften i en 25-klass med allehanda speciella elever. Det är ju så enkelt att tala om hur andra ska hantera eleverna, var och en för sig.
  En kollega var rejält orolig för mig sedan jag bokstavsläst smaka-på-texten och berättat hur jag uppfattade budskapet. Hon som läst hans böcker påstod att jag läst fel och var tvärsäker på att jag skulle lugna ner mig när jag fått lite klargöranden.

  I vanliga fall brukar jag tycka att de som har samma åsikt som jag är de som är rätt ute. Men jag är den förste att erkänna att det mesta föll på plats efter att leende bevistat föreläsningen. Min skepsis försvann efterhand och Bo Hejlskov bjussade generöst på sig själv och gav mängder av exempel på vad han menade. Många riktigt dråpliga.
  Ett superproffs som t o m berättade hur han som föreläsare gjorde för att imponera på åhörarna och hålla oss vakna.

  Det kan väl inte varit så att jag medvetet misstolkade och lyckades snedvrida förtexten för att passa mitt eget mål eller synsätt.
  Fy Macke, i så fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0