Var är pennorna? . . . 29 februari 2012

   

  Läromedelsutställning i Nordichallen. Någonting vi lärare gått och väntat på? Ja, förr gjorde vi det.
  Visst fanns det en och annan kola, och visst kunde man smussla ner några enstaka pennor, men ...
 
  Det var inte som förr. Lite folk, färre utställare, ingen sockerkaka. Inte ens "den onde" med Mattestegen fanns på plats. Om Anders vetat det hade han ju vågat följa med.

  Jag upplever det som om de senaste årens låga läromedelsanslag har inneburit att vi måste sammanträda ihjäl oss för att en klass ska få tio nya kartböcker. Jag har därför inga förhoppningar om att vi ska ha råd att förnya eller komplettera våra läromedel särskilt mycket.
 
  Därför har jag min egen strategi. Jag fotograferar intressanta skrifter och låtsas att jag köpt dem.
  Smart va´? Och billigt.

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0