Sjukt i skolan . . . 5 februari 2012

    

Visst är det konstigt att, när en kille är lika sjuk som en tjej, så är killen mycket sämre. Det är en sanning. Det vet alla att det är mycket mer synd om honom.
  Nu är jag förkyld, och då förstår alla hur illa det är. Hur synd det är om mig.

  Jag borde nog inte ha jobbat i slutet av veckan men 13 kollegor var ju redan hemma. Nu har jag vilat hela helgen istället. Och det krävs nog en förkylning för att man ska hinna med att läsa allt intressant som skrivs i tidningen om skolan.
  Vad alla "förståndiga" personer, ingen dock aktiv lärare, har att berätta hur allting ska gå till. Aktiva lärare orkar nog inte.

  Polismästaren i Malmö, som efter alla tragiska händelser i stan påstår att skolan är viktigare än polisen. Där han hävdar att det är en stor fara för att elever ska hamna i kriminalitet när de inte får godkända betyg i årskurs nio.
  Och en pensionerad pedagog vill uppmärksamma oss på att eleverna idag pressas för hårt med alla meningslösa prov. Han tycker det är dags att skrota hela skolsystemet. Meningen med skolan är ju att utveckla varje enskilt barn efter dess egna förutsättningar.

  Antagligen inser han att pedagogerna får svårt att väcka elevernas kunskapsglädje med alla styrdokument, betyg och nationella prov.

  Då löser vi det här lite enkelt. Vi slutar med prov, alla blir godkända och därmed blir ingen kriminell.
 
  Imorgon står det säkert något helt annat i tidningen. Då löser jag det också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0