Broddar och X-fit . . . 3 januari 2012

   

  Fullt med folk under jul- och nyårshelgerna. Tolv dagar med mat och samvaro med barn, barnbarn och vänner. Och man tror att det bara blir skönt när alla åker till sitt, men ack vad tomt det blir.
  Inget läsa Pinoböcker. Inget klä på Barbie. Inget spela spel och bygga Lego.

  Inte heller väder för skidåkning. Bara på TV. Det går att promenera trots allt. Med broddar efter gårdagens spöregn.

  Då får frun för sig att det skulle göras gympa, när vi ändå var uppvärmda. Och jag fick onda aningar om fjolårets "Core"-pass på 45 minuter framför DVD-n med värkande rygg och kordinationsproblem.
  Tack och lov har hon hittat en annan modell, "Crossfit", i MåBra-tidningen, superträning på en kvart.

  Man ska köra hela serien av övningar så fort man kan. Utan att fuska.
  Det var där det blev fel för mig. När jag rest mig efter mina 21 knäböj var frun redan på situp nummer fem. Så var det mellan varje övning.

  Nu måste jag visst fuska mig igenom tre pass i veckan. Vi får se hur det går. Jag får väl göra som många elever inför sina föräldrar när de kommer hem. Säga att man redan gjort läxan.

      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0