Ett nytt år - 2012 . . . 1 januari 2012

 

   2012 inleddes med en stor finne vid högra näsroten. Varför den satt sig just i mitt nylle har jag inte en susning om. Frun säger att det har att göra med min stora förbrukning av choklad. Jag brukar kontra med för mycket grönsaker. 
  Men med tanke på alla sjukdomar som passerat revy i Borlänge i julas och hos några av våra nyårsdeltagare ska man inte klaga.

  Jag slapp i alla fall kasta in handduken och kunde i sedvanlig ordning äta god mat och skåla in det nya året. Mellan maträtterna gick lekarna i "Sinnenas tecken" men några nyårslöften blev aldrig sagda. Lika bra det då jag behöver skärpa till mig på de flesta områden.

  Nu hoppas vi på ett nytt friskt år med mycket träna, mycket läsa och mycket trevlig samvaro. Och att den där finnen vid min högra näsrot ska hitta någon annanstans att leka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0