Sommaridentiteten . . . 23 juli 2012

   

  När jag får min sommarledighet skaffar jag mig en ny identitet. Jag klipper håret ner till 14 millimeter och letar fram kläder jag kasserade för 20 år sedan. Dessa kläder går jag sedan i från midsommar till i början på augusti.
  De enda som känner igen mig är den närmaste familjen.

  En annan förändring som skett är att jag förmodligen blivit väldigt intelligent. Detta beroende på all fisk jag ätit. Dels den lax och öring vi haft med oss från Timrå och Indalsälven, dels den fisk som vi själva tagit upp ur Lommaren, abborre, gös, sutare och nästan gädda.

  Hade vi bara förlitat oss på kast och mete skulle vi inte bli feta. Det gamla nätet har dock glatt oss med matfisk. Imorse en gös på kilot. Annars gott om stora abborrar och sutare.

  En morgon misslyckades vi med att få upp en 10-kilosgädda ur nätet. Vi försökte knocka den med öskaret och åran. Sedan drog han iväg och lämnade ett stort hål i nätet efter sig.
  Öskaret i plåt ligger numera på havets botten. Snacka om orutinerade fiskare.

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0