Kanske en semestertråd? . . . 25 juni 2012

  Många påstår att man inte kommer at sakna jobbet men väl kollegorna när man går i pension. De kanske har rätt för jag jobbar med många riktiga praktexemplar.

  Nu i sommar kan man ibland undra vad alla dessa fantastiska människor har för sig. Statusuppdateringar på Facebook säger bara något, om en del.
  Kanske skulle man ha en modell "sommartråd", som den "skidtråd" några av oss skidintresserade tillhörde i vintras. Om man nu skulle vilja ha lite mer tips och koll på varandra i semestertid.

  Badtempen, sommarboken, favvodrinken, utflykten, semsterresan, grilltipset, fiskfångsten etc.

  Nä, idén var nog inte så bra ändå. På Facebook visar man ju bara hur bra man har det och hur lycklig man är. Risken är stor att man brassar på.

  Jag skulle nog dra till med att jag höll på att läsa Dostojevskijs samlade verk, drack dyrwhisky och lirade drömgolf varenda dag. När jag i verkligheten läste en alldeles vanlig svensk deckare och smuttade på Grant´s.

  Ha en bra semester. Alla!


Kommentarer
Postat av: Äpplet

Rolig blogg Macke!



Starta en sommartråd, jag är på! :)

2012-06-26 @ 11:50:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0