Slöa jättepandor . . . 26 juni 2012

   

  Är det finare att se något i verkligheten än på TV? Visst är det så.
  En varg? Nja.
  Usain Bolt? Visst.
  Eiffeltornet? Visst.
  Jennifer Aniston? Oh yes!

  Men på TV kan man komma väldigt nära.

  På Peking Zoo såg vi ett antal jättepandor. Utrotningshotade. Vi åkte dit på morgonen för att få se dem aktiva. Men de var de slöaste killar jag sett. Trots det trängdes tusentals kineser och turister om bra publikplatser.

  Bra platser hade vi också på en fantastisk akrobatikshow där bl a fem motorcyklar körde kors och tvärs i ett stort järnklot. Och på en Kung Fu-uppvisning i världsklass, "The Legend of Kung Fu", som gett över 5 000 föreställningar över hela världen, varav 4 000 på "Red Theatre" i Peking där vi satt.

  I Olympiabyn hann vi bara se arenorna på håll. Jag kan blunda och se kinesen Liu avbryta sitt häcklopp till hemmapublikens stora besvikelse i OS 2008.
  Jag känner med honom. Mitt högra lår gör att min satsning inför OS i London i sommar gått i stå. Jag hade tänkt mig att kvala in i rytmisk sportgymnastik. Där finns ju många slanka flickor att vila ögonen på.

   

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0