Mygg och gräsklippning . . . 20 juni 2012

   
    Sommarvistet i Norrtälje och hemma i Sörberge, idag                                       

  Man skulle kunna tro att jag redan har haft semester då jag inte skrivit på en hel månad. Men jag har haft lite för mycket att tänka på. Och när det väl ringde ut kom en förkylning som ett brev på posten. Men nu ...

  Jag hade en teori. Om jag går i kortbyxor i det höga gräset så skrämmer jag nog fästingarna.  Såna tuffa killar borde de undvika.
  Likadant med myggen. Mina bara vita ben och kortärmat borde nog skrämma dem från vettet.

  Ack så fel jag hade.

  Första dagen på sommarledigheten. Bilen fullpackad. Väl i Hagsta inser jag att äggmackorna står kvar hemma. Man kan ju inte komma ihåg allt. Och när jag väl plockar ur bilen har jag tagit med mig Louise stövlar istället för mina. Det var lätt gjort. Det skiljer ju bara fem nummer.

  Louise älskar att klippa gräs. Det är tur det för här har gräset frodats i regnet i en hel månad. Det går bara att ta det värsta. Alla stenar som finns på tomten träffar hon i alla fall klockrent.
  
  Vi hinner röja av det viktigaste, bl a tömma vattentunnorna som myggen antagligen gjort till BB och jag får njuta av semesterns första GT. Hoppas det inte blir den sista.

  Imorgon kommer extra arbetskraft i form av barn och barnbarn. Det ska bli härligt.

   
Sommarinvigning         Myggdebut                  Myggljus och mat 

Kommentarer
Postat av: Gunilla Maxén

Härligt att du är igång igen. Trodde nästan att ni blivit kvar i Kina.

2012-06-23 @ 21:54:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0