"Ciao ciao Italia" . . . 14 mars 2012

   

  Har varit ledig några dagar. Gjorde en liten resa. Kortvecka. Fyra dagar i Rom. Peter Lindberg fyllde 60.

  Förtrupper i form av Helén Axelsson och Kim, Agneta och Petter, har breddat vägen för oss. Påven vet alltså om att vi är på G.

  Vad ska man packa ned? Hur skulle vädret bli? Tipsen från böcker, vänner och bekanta var många. Rom byggdes ju bekant inte på en dag.
  Här finns så mycket att uppleva att ett helt år inte skulle vara för mycket. Så det gällde att inte ha för stora förväntningar. Att jäkta i fyra dagar utan att hinna njuta av ledigheten vore ingen succé.

  När vi åkte till New York hade jag endast några blygsamma önskemål, typ se stora hus, äta stor hamburgare, åka taxi. Taxi hann jag inte åka men fick mängder av andra upplevelser.
  Nu hoppas jag på en god lasagne, några grappa och espresso, och några glimtar av historiska minesmärken, som Peterskyrkan, Spanska Trappan, Forum Romanum, Fontana di Trevi och Colosseum. Lite kultur skadar nog inte.

  Det mesta ska ju vara så fantastiskt. Men jag undrar om romarna har något Y att visa upp? Tveksamt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0