Ptv eller högerregeln? . . . 26 mars 2012

  Vi sitter och äter middag. Utanför köksfönstret ser jag grannens hund komma spatserande efter sin matte. Så lyfter han på ena benet och pinkar mot vår häck.

  Jag har inte tänkt på det förut, kanske för att jag inte är hundägare. Men har hanhunden ett bättre ben eller lyfter han vilket bakben som helst lika ofta i en pinksituation?

  Lyfter hunden benet beroende på om "trädet" finns till höger eller vänster i gåriktningen? Eller vänder han kroppen för att hamna i rätt läge för bästa benet? Och vilket är det bästa benet? Det han lyfter eller stödjebenet?

  Tacksam för svar.

Kommentarer
Postat av: Nina

Det är ungefär det vi funderar på också...fast efter en timrå IK match...vilket ben lyfter vi på eller vilka ben använder vi inte?!? Vad är det för fel med en toa inomhus?!?

2012-03-27 @ 23:17:04
Postat av: Gunilla Maxén

Ha, ha. Du kan få gå ut med mina hanhundar någon gång. De kan trampa runt hit och dit ganska länge innan de bestämmer sig för vilket ben de ska lyfta. Aston löser det oftast med att lyfta båda på en gång. Försök att kissa handstående om du kan. Det kan han.

2012-04-05 @ 22:35:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0