Inte ett knyst . . . 15 mars 2012

   

  "Don´t leave your luggage unattended at any time ..."

  Jag är ingen van flygresenär. Jag beställer aldrig resor på nätet. Det klarar andra bättre. Och checka in i små robotautomater gör mig stirrig.
  Sky City är bäst på kvällen när inga plan avgår. Lugnt och folktomt. Man skulle kunna spela 11-manna i incheckningshallen om det inte vore för marmorgolvet.

  Vi var fyra som skulle fira av Peters 60 år i Rom. Trodde vi. När vi kliver på tåget i Sundsvall sitter Kari bakvänd med ett nollställt leende. Jag konstaterar att, "jaså du ska på jobb". Då upptäcker jag Marit, och hur hon lyckats hålla tyst sedan september om att de ska göra oss sällskap är för oss alla andra en gåta.

  Nu var vi sex sörbergebor på kortsemester som skålade in Peters födelsedag på Arlanda och som i vanlig ordning sov lite halvtaskigt på Rest & Fly.

  Men när man ligger där i den sköna sängen eller tar en härlig dusch tänker jag att bättre än så här blir inte en ledighet. Jag funderade på att stanna på Arlanda.
  Men Romarriket och de gamla kejsarna väntar. "Come sta? 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0