Förmiddagskaffe på landet . . . 8 september 2012

 
 
När jag sitter i solen på altanen på landet i Sundsta och dricker förmidddagskaffe njuter jag. Här skulle jag kunna vara oftare.
  Jag har just tagit upp potatisen, den bästa skörden på flera år. Och Louise har plockat tio liter gula kantareller på tomten.
  Det blir lite golf i eftermiddag och kanske en tur till Norrtälje.
 
  Det är skönt att koppla av efter några jobbiga arbetsveckor.
  Inte stör det så mycket heller att källargolvet svämmat över efter förra helgens regn på över 100 mm och att förrådstaket inte håller tätt.
  Här finns så mycket att göra tänker jag, när jag hör Louise fara runt och klippa gräset. Ett gräs som fått växa alldeles för högt.
 
  Förmiddagskaffe är nog bättre än alla de kinesiska piller vi köpte i Peking. Men imorgon är man hemma igen till alla måsten. Det måste gå det också.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0