Kurs på Kreta? . . . 8 september 2012

  Som ny lärare trodde jag att jag kunde allt. Men efter tre utbildningsår med lektioner från 8-17 och ett skapligt betyg visade det sig att verkligheten var en aning annorlunda.
 
   Nu har jag efter 37 år som mellanstadielärare fått möjlighet att göra något annat en dag i veckan. Det är inte givet att jag klarar av dessa nya uppgifter på en gång. Många gånger måste man ha lite tålamod. Lära sig något nytt.
 
  Inte heller kan man förvänta sig av nya chefer att klara av alla uppgifter. Där måste man också ha lite tålamod. Dock får chefer ofta bevista kurser och konferenser för att lära sig nya påfund.
  När lärare får nya uppgifter är det sällan så. Ofta förväntar sig myndigheterna att de ska klara det ändå. Utan kurser och konferenser.  "Läs boken och prata med en kompis".
 
  Lärare som arbetar med specialundervisning har ibland träffar på arbetstid. Nu har lärarfacket i Timrå inbjudit till en yrkesträff för 1-7-lärare. På kvällstid. Men vilken god idé.
 
  Om jag inte klarar av mina nya uppgifter kanske jag kan få åka på kurs?
  En vecka på Kreta skulle inte vara helt fel.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du klarar allt inom skolvärlden utan kurser Macke! Lita på mina ord; från en annan mogen och erfaren kollega. Vad har du fått förtroende att göra? Kul!

2012-09-14 @ 21:24:49
Postat av: Christina

Komplimangen blev anonym, spännande.

2012-09-14 @ 21:26:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0