Medelålders plus . . . 16 januari 2013

  Ibland står jag där i klassrummet och försöker berätta för eleverna hur viktigt det är att satsa på skolan. Hur viktigt det är att lära sig både det ena och det andra som de kommer att behöva kunna i framtiden.
  Oftast talar jag för döva öron. Inte kan 10-åriga barn förstå vad de behöver om fem år eller om femton.
 
  Jag brydde mig säkert inte själv när jag var liten. Jag kommer inte heller ihåg att mina lärare sa något i den stilen.
  Till för några år sedan hade jag inte en tanke på att satsa på någonting annat. Idag är det lite sent.
 
  I serien "Medelålders plus" i ST och DN känner jag igen mig. Ofta beskriver den precis de tankar man har som 60-plussare. "Strippen" i dagens DN är just en sådan tankeväckare, för en pedagog med snart 40 arbetsår i skolans värld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0