Vitaste julen i Sälen . . . 13 januari 2013

 
  Klockan sju på lördagsmorgonen, en halvtimme innan avresan mot julfirandet i Sälen gick vår takbox sönder. En "Packline" vi köpte 1988. Den har suttit på fyra bilar, året runt. Nu sprack ett gångjärn och boxen gapade som en gökunge.
  I mörker, 10-gradig kyla och snöfall föreslår frun att jag ska borra bort de trasiga nitarna och skruva dit nya.
  En infarkt var nära men vi lyckades få av boxen och med längdskidorna bakom Louise högra öra tog vi oss till ett snörikt och magiskt Sälen. Eller rättare sagt Hemfjällstangen i Transtrand.
 Och för första gången äter vi julbord på julafton på lokal i Kläppen. Nästan lika gott som hemma.
 
  Högst på min önskelista, "att få gå i pension", gick inte hem. Men jag fick i alla fall ett ljus som ger hopp och visar att jag är på rätt väg. Det är bara att elda på.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0