Louise 63, debet och kredit . . . 5 juli 2013

 
 
  Det är typ det, det handlar om. Inkomster och utgifter måste balanseras. Debet och kredit liksom.
 
  Louise har en barndomskompis, skolkamrat och scoutpolare, sedan första klass. De träffas fortfarande trots att de känt varandra i 56 år.
  Kerstin räknar numera sitt matintag kontra motion på samma sätt. Det är fler som gör det. Räknar poäng liksom. Hon äter numera inte mer än hon behöver. Och vips så försvinner onödiga kilon.
 
  Kerstin var den av dem som hälsade på när frun fyllde år.
 
  När vi var ute och gick en morgon konstaterade frun att glassen från igår nu var borta. Hur min GT, mina vinglas, 200 g Marabou, kaffebrödet m m ska kompenseras vet e´ sjutton. Plus glassen.
 
  Men igår promenerade vi nästan en timme, spelade golf två timmar och cyklade till och från Norrtälje typ en och en halv timme. Då var det nog tur att jag laddat ordentligt. Annars hade nog "utgifterna" blivit för stora. Eller är det "inkomsterna"?
  Det där med debet och kredit har aldrig varit min grej.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0