Vilt, bad och yoghurt . . . 12 juli 2013

 
 
  Myggorna är många den här sommaren. Inte för att det regnar särskilt mycket och vi tömmer våra vattentunnor. De verkar föröka sig ändå.
  Andra som förökar sig är mördarsniglarna. De leker vi jagis med nästan varje kväll. Vad vi gör med de hundratals vi plockar då, tänker jag inte berätta.
 
  Vi brukar inte gå ut och äta särskilt ofta. Inte ens på semestern. Jag tycker det är skönast att äta hemma där jag får fantastiskt käk. Året runt.
  "En liten smula" heter golfrestaurangen vid Sundsta Golf, någon kilometer från stugan. Frun och jag cyklade dit en torsdagskväll när det var grillafton. I solskenet bakom golfhuset, med utsikt över hål 10, 18, 1 och 9 njöt vi av trevligt sällskap och en grillad viltbuffé.
  Vildsvinskarré, vildsvinsbacon, hjortfärsbiff, fasan m m med allehanda tillbehör. Allt producerat på gården, Sundsta säteri, som också äger golfbanan. Det enda de köper in är mjölk och mjöl.
          
 
  Nu har jag dessutom badat. Utomhus i Lommaren och det var bara 21 grader i vattnet. Maja och Ebba struntar i temperaturen.
  Ebba har även visat sig vara en mästare i rimteknik. Hon startade med bil, pil och sil. När jag la till fil, fortsatte hon rimraden med yoghurt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0