Elever och hundar . . . 16 mars 2013

 
  En av Louise lärarkollegor från förr och numera hundexpert jämför elever med hundar. Med glimten i ögat har hon har utvecklat ett sätt att känna igen elevtyperna och upptäckt att vi människor och djuren är ganska lika.
  Hon har utvecklat sin skicklighet efter en lång lärargärning, hundägande och vikariat.
 
  Hon hävdar med bestämdhet att man kan se likheter i beteende mellan hunden och människan. Det finns såväl pudlar som foxterrriers, mopsar, bordercollies och pitbullterriers i våra klassrum.
 
  Jag tänker undersöka teorierna själv. Kanske ska jag börja studera mina kollegor i personalrummet. Vi är många så här finns säkert flera varianter.
  Det skulle förvåna mig om det finns någon som viftar på svansen i dessa tider av sparkrav, nationella prov, utvecklingssamtal, IUP, åtgärdsprogram och skriftliga omdömen. Säkert flera som går och hänger med huvudet  med ledsna ögon som en cocker spaniel. Undrar om jag hittar någon som skäller, klänger lite lustigt på kollegans smalben eller nosar runt på lite konstiga ställen. Finns det kanske någon som vill apportera?
  Jag skulle själv vilja vara en "Bordercollie" eller en "Golden Retriever" men jag är nog en blandning av olika raser. Hemmavid en "New Foundland" men för tillfället mycket av en "Gråhund" i klassrummet.
  VOFF!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0