Klagomål och golfbollar . . . 26 april 2014

  Jag har en dålig sida. Jag är värdelös på att klaga om jag fått betala för en dålig vara. Frun är mycket mera på hugget.
  Men ibland blir jag lite halvsur och överraskar mig själv. Som när jag begärde ut  min sjukjournal från Vårdcentralen. Det tog bara en månad att få den, efter ytterligare en påstötning.
  Det är fantastiskt hur fakta lätt kan förvanskas. Till exempel blev 1,5 vecka till 1,5 år och bakhuvudet blev i journalen tinningarna.
 
  Eller när jag för några veckor sedan blev uppringd av Norrtelje Tidning som frågade om jag tänkte prenumerera i sommar också. Jag förklarade att jag tänkte avvakta närmare sommaren för att se om det skulle komma ett sommarerbjudande, som det gjorde ifjol sedan jag redan betalt.
  - Det blir inte billigare än så här, sa försäljerskan, 338 kronor för två månader istället för 515 kronor.
  Väl i Norrtälje i påsk erbjuder tidningen samma prenumeration för 199 kronor. Hokus pokus har man nästan tjänat ihop till en vinbox.
 
  Golfpremiären har också genomförts med en hel del felaktigheter. Det går dock inte att skylla på de finfina banorna. Under de tre 9-hålsrundorna lyckades vi hitta 92 skitiga bollar. De räcker nog första sommarveckan.
   
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0