Propp och dubbeljärn . . . 3 augusti 2014

  Jag har aldrig haft något otalt med mina öron. Men efter fem dagars dövhet på höger öra sökte jag hjälp på "Lugn och ro" i Norrtälje. Jag fick vänta i 30 minuter på stan innan sköterskan kom och rutinerat spolade bort mitt livs första vaxpropp.
  Det firade Börje och jag med kaffe och en äppelsnitt på Tösses kondis. Äppelsnitten har varit mitt favoritfikatillbehör sedan jag smakade en i Furusund i slutet av 70-talet.
Egen öronbehandling
Kerstin, 93, på dansgolvet med Tommy
Dubbel-Sture
 
  Annat gott fick vi i oss när delar av Sommarbrisvägen i Sundsta åt surströmming hos grannarna Sture och Anita. Fantastisk sommarkväll, fantastiska vänner och fantastisk strömming och kvällssoppa. För att inte tala om Roslagssnapsen med smak av citron eller dill och rönnbär.
 
  Snapsen var lite plåster på såren efter morgonens 9 hål på golfbanan. På 6:e hålet slog jag järnsjuan i ett träd och nu saknar jag min favoritklubba i bagen.
  Klumpig? Snarare dum!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0