Bödvar-Viking, Skalle-Per och jag . . . 7 juli 2014

  Sommaren på landet är jag klädd som en antikvitet. De kläder som inte duger till Erikshjälpen är de man traskar runt i om dagarna. Det är ju ingen (?) som ser en ändå.
  Men helt plötsligt befinner jag mig med bl a Maja och Ebba i Vikingabyn Storholmen strax norr om Norrtälje. Vi får göra halsband av fårull, baka bröd på vikingavis, göra smycken med runor, höra en gudadramatisering och se en vikingasmed i arbete. Vi deltar i vikingalekar och får höra olika vikingainstrument spelas av "riktiga" vikingar.
   
  Pang!, så körde jag huvudet i taket i bakstugan. Tänt att vikingarna skulle envisas md att bygga så lågt. Jag har ju inte så mycket hår längre som tar emot, speciellt efter den traditionella midsommarklippningen.
  Man ser nästan ut som Skalle-Per numera, min kompis från Astrid Lindgrens Värld.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0