Döv, svettig och tjock . . . 24 juli 2014

  Maja och Ebba badar som aldrig förr. T o m jag tvingas bada flera gånger om dagen i värmen. Första doppet redan vid 7-tiden efter morgonens långpromenad.
  Men baden har medfört ett problem. En dag fick jag vatten i örat som inte gick att skaka bort. Sedan dess har jag tappat hörseln på höger öra.
 
  Jag provar apotekspreparat och blåser för brinnande livet sedan tre dagar. Kanske måste jag uppsöka läkeriet. Tills dess badar vi vidare i 27-gradigt vatten i Lommaren eller i stenbrottet i Riala-trakten.
  För övrigt fortsätter jag att knapra i mig mitt cortison. Viktökningen med bl a en rundare mage gjorde att jag varje dag fick navelludd, trots dagliga duschar. Det stod det inget om som biverkning i läkemedlets bipacksedel.
  Men nu var det längesen luddet var på plats. Det kan jag nog tacka mina dagliga situps och skvalpandet i sjön.
 
  Man får ta det onda med det goda.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0