Passivitetsvarning och en bira . . . 17 juli 2014

 
  Det är inte lätt att ha semester. Häromdagen fick jag en passivitetsvarning, som i brottning liksom, när jag suttit en kvart på altanen. Trots att jag väntade in sopbilen och samtidigt lyssnade på en enträgen duva någonstans i skogen.
  Jag har lätt att skaffa mig dåligt samvete, så jag gick ut på tomten och plockade en mugg smultron. Då kom sopbilen och jag fick tillfälle att spola ur tunnan, som jäst två veckor med en blandning av blöjor, mördarsniglar och räkskal.
 
  Efter nära fyra veckor blev vi plötsligt barn, barnbarn och föräldrafria, och då visste vi inte riktigt vad vi skulle ta oss för. Så vi drog till Norrtälje för en öl på "Hörnet" och lite senare en bit mat på båten "Norrtelje". Sedan en rejäl cykeltur på 40 minuter i den ljumma sommarkvällen.
  Det är bra att vara vältränad för om ett par dagar kommer Maja och Ebba tillbaka. Då blir det säkert bada igen för vädret ska ju bli fantastiskt säger de. Det sa i alla fall Nils på SVT-vädret ikväll och han litar jag på. Han talar så man hinner med.
  Å andra sidan hinner väl vädret ändra sig också.
Konstverk i Norrtäljeån
Smultron
Maja och Ebba på grillafton på Sundsta Golf

Kommentarer
Postat av: Nina

Ni verkar ha en härlig semester! :0)

2014-07-20 @ 21:03:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0