Jag tände elden 2014 . . . 20 mars 2014

 
 
 
  När jag var yngre, alltså för några år sedan, hade jag svårt att göra saker när jag visste att det fanns någon i sällskapet som gjorde det bättre, som att ta fram gitarren eller diskutera politik. Jag har fortfarande lite av detta beteende men jag jobbar på det, bl a är jag ännu lite skraj för hammare, skruvdragare och spisar.
 
  Men trots att det fanns flera f d scouter på plats lyckades jag tända korvelden i Jans vindskydd i Mattmarsskogen. Det var stort.
  OK. Veden var snustorr, det fanns näver och Lasse högg lite tändved. Men ändå!
   
  Jag vill heller inte påstå att jag behärskade skidåkningen perfekt sportlovet 2014. Det berodde nog inte bara på mig utan också på den snöfattiga och milda vintern. Delvis kanonspår med nya spårmaskinen, delvis slalom mellan tallarna på myren och ibland avtagning av utrustningen p g a borttinad snö.
 
  Men även en taskig skidåkare klarar de flesta underlag. Med ett gott humör och lite "Jäger" så.
   
  Och när man liksom hade gett upp kom det helt plötsligt snö.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0