En vingård, äntligen . . . 21 oktober 2014

 
  När jag för ett antal år sedan var i Italien med en elevgrupp från Timrå fick pedagogerna besöka en vingård. Det var bara det kruxet att eleverna med sina italienska vänner samtidigt skulle besöka ett miniflygfält och få skjuta pilbåge.
  Av någon underlig anledning fick Per Larsson och jag skjuta pilar medan fröknarna Helena Appleby, Nina Franzén, Kerstin Tegeback och Birgitta Edlund fick åka till vingården och prova vin.
  I år på Sicilien fick jag min revansch. Efter den tuffa vandringen på Etna landade vi på vingården Gambino, på en av vulkanens sluttningar.
  I samband med lunchen fick vi provdricka ett antal av gårdens viner, såväl röda som vita. Själva lunchen bestod bl a av olika ostar, korv, soltorkade tomater, diverse oliver och bönröror.
 
  Allt var fantastiskt välsmakande men det bästa var att de inte med ett ord förväntade sig att vi borde köpa något. Detta trots att en av ägarna tog sig tid att visa hela vinfabriken för vår lilla grupp.
  Å andra sidan hade vi betalat 20 euro för lunchen. Så vi hade nog gjort rätt för oss ändå.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0