Jag har fått "Guldbollen" . . . 14 juni 2015

  Jag gick på Vällingby folkskola på låg- och mellanstadiet. En 6-parallellig skola med över 1 000 elever och egen tandläkarmottagning med två tandläkare.
  När jag gick i årskurs 5 läsåret 1961/62 fick jag en utmärkelse för att jag varit bussig, ett gott föredöme. Nu, 53 år senare, får jag en gratifikation i samma genre.
 
  "Flickornas pris", det finaste pris en manlig lärare kan få på Böle skola. Och det lär bara delas ut en gång. Juryn bestående av Monica och Helena delade ut priset, en folieinlindad bubbelflaska av märket "Charmant".
 
  Som mottagare av "Flickornas pris" är jag oerhört hedrad men får samtidigt dåligt samvete då ingen av de nuvarande kvinnliga pedagogerna på skolan någonsin erhöll "Pojkarnas pris".
  "Pojkarnas pris" bestod av en folieinlindad starkölsburk. Priset som delades ut under en längre period fick dock upphöra för ett antal år sedan av olika anledningar.
 
  Som mottagare av "Flickornas pris" har jag nått så långt man kan som pedagog. Karriärens höjdpunkt är nådd.
Jag har fått "Guldbollen".
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0