Pensionärens dag 1 . . . 2 juni 2015

 
   Min första vardag som pensionär var inte särskilt upphetsande. Men det var ändå den första, och starten på något nytt.
 
  Jag såg ungar på väg till skolan i Fagervik men jag kände inget pedagogiskt sug. Inte ens när jag tömde skolryggsäcken.
 
  Golfrundan med grannarna fick avbrytas efter nio hål på grund av regn och tre förlorade bollar. Bilen reparerades för 3 500 kr efter oljeläckage i oljetråg och oljesticka, och städades invändigt inför tisdagens besiktning.
  Vid eftermiddagens promenad fick vi småspringa på hemvägen då himlen plötsligt färgades mörkgrå och regnet började skvala.
  Men så dök Gerd och Peter upp med en flaska bubbel för att fira min pension. På en måndag! Då kändes det lite speciellt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0