Borlängedagar med studiebesök . . . 24 april 2016

  När man själv jobbade var det nästan omöjligt att besöka barnen i skolan. Dagis gick de inte på. Man fick vänta tills man blev pensionär och då besöka barnbarnen på deras arbetsplatser i Borlänge.
 
  En måndag i april tillbringade jag med Ebba och hennes 20-tal kompisar på förskolan Skräddaren. Tisdagen var jag i klass 1A hos Maja på Skräddarbacksskolan. Torsdagsmorgonen fick jag vara med i Johannas förskoleklass, 6-års. Dessutom fick jag vara med på Majas fiollektioner.
 
  Jag blev uppvaktad på min födelsedag med middag, tårta och presenter på Lapp-Anders väg tillsammans med barn och barnbarn. Frun jobbade hemma i  Medelpad. Och på onsdagen åt jag laxmiddag med Moa i Djurmo.
  Det är inte så dumt i Dalarna faktiskt.
 
  Man får vara tacksam att såväl Maja som Ebba går i fina grupper med rutinerade pedagoger. Och på gångavstånd från hemmet.
 
  Att en del påstår att jag besökte barnens skolor bara för att kika på skolfröknarna är inte sant. Tror jag ...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0